O badaniach » serwisów internetowych

Inteuron oferuje analizy statystyczne, dzięki którym możesz uzyskać wiele cennych informacji na temat użytkowników Twojej strony. Ponadto możesz poznać ich zachowania, dzięki czemu będziesz mógł lepiej dostosować swoją witrynę do oczekiwań internautów.

Wykorzystując analizy dostarczane przez Inteuron uzyskasz szereg interesujących informacji.

Profil użytkownika witryny

Każdy właściciel serwisu internetowego chce uzyskać możliwie dużo informacji na temat profilu użytkownika swojej witryny. Inteuron oferuje badania , które pozwalają na uzyskanie następujących informacji na temat użytkowników:

  • miejsce, z którego internauci łączą się z witryną (lokalizacja geograficzna)
  • z jakiego serwera korzysta użytkownik (firmowego, operatora, itp.)
  • jakie są parametry techniczne środowiska jego pracy (jaki ma system operacyjny, typ przeglądarki internetowej, rozdzielczość monitora, ilość kolorów, wersja Flasha, obecność Javy i obsługa Cookie)
  • czy użytkownik wszedł na stronę po raz pierwszy, czy już wcześniej odwiedzał witrynę
  • w jakiej porze dnia najczęściej użytkownicy korzystają z serwisu internetowego (uśrednione w wybranym okresie)
Posiadając powyższe informacji można:
  • zorientować się z jakich rejonów świata, Europy oraz Polski najczęściej łączą się użytkownicy witryny. Taka informacja może być np. przydatna podczas badania kampanii promocyjnych, których zasięg jest ograniczony do konkretnego rejonu Polski.
  • lepiej dostosować witrynę internetową do środowiska pracy użytkownika
  • ocenić atrakcyjność swojej witryny na podstawie analizy liczby ponownych odwiedzin
  • zdobyć informacje na temat rozkładu ruchu internautów w zależności od pory dnia i tygodnia.

Ilość internautów odwiedzających stronę www

Dla każdej witryny ważne jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników, szczególnie tych, którzy będą odwiedzać witrynę wielokrotnie. Pozyskanie dużej liczby lojalnych użytkowników jest warunkiem odniesienia sukcesu w świecie Internetu. Dlatego tak ważny jest stały monitoring ilości użytkowników w określonych odcinkach czasu. Dzięki szczegółowym analizom Inteuronu możliwe jest badanie trendów i prognozowanie ilości użytkowników w przyszłości. Jeśli trendy są niepomyślne, konieczne jest podjęcie działań, które zmienią niekorzystne zjawisko. Informacja o ilości odwiedzanych użytkowników ma istotne znaczenie dla potencjalnych reklamodawców, których można pozyskać.

Sposób dotarcia użytkowników do witryny

Istnieje wiele różnych sposobów dotarcia użytkowników na witrynę. Mogą oni do niej dotrzeć poprzez:

  • wpisanie jednego z adresów internetowych (URL)
  • przejście z innej strony, na której był umieszczony link do Twojej witryny
  • link umieszczony w którymś z katalogów internetowych
  • wpisanie określonych słów kluczowych lub fraz w wyszukiwarkach internetowych
Oprogramowanie Inteuron pozwala na uzyskanie szczegółowych informacji na temat sposobów dotarcia na Twoją stronę. Wśród wielu dostępnych zestawień prezentowanych przez Inteuron, statystyki związane z wyszukiwarkami internetowymi zajmują istotną pozycję. Prezentowane informacje to nie tylko ranking wyszukiwarek, ale również lista kluczowych słów oraz całych fraz, które skierowały internautów do Twojej witryny. Takie informacje mogą być wykorzystane do:
  • poznania zwyczajów użytkowników, którzy są zainteresowani witryną. Wiedza na temat słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkach może pomóc w lepszym wypozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach internetowych
  • optymalizacji budżetu marketingowego przeznaczonego na reklamę oraz na linki sponsorowane na innych stronach www.

Poziom popularności poszczególnych podstron

Nie wszystkie części serwisów internetowych cieszą się jednakową popularnością. Dzięki danym zbieranym i gromadzonym przez System Inteuron będziesz wiedział, które działy i podstrony Twojej witryny cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników. Informacja ta może być szczególnie interesująca dla reklamodawców, którzy chcą precyzyjnie dotrzeć ze swoją reklamą do grupy docelowej. Jeśli analiza pokaże, że podstrony, na których Ci szczególnie zależy nie są zbyt często odwiedzane, możesz na nowo przeprojektować Twój serwis, aby uzyskać pożądane przez Ciebie wyniki.

Czas poświęcony na wizytę

Ważnym parametrem oceny jakości serwisu jest czas spędzony przez Internautów na poszczególnych podstronach oraz podczas całej wizyty. Jeśli ten czas jest krótki, oznacza to, że użytkownicy nie byli zainteresowani prezentowaną na witrynie treścią. Jest to sygnał, że należy wprowadzić zmiany na witrynie, aby zwiększyć jej atrakcyjność.

Sposób poruszania się po witrynie

Użytkownicy mogą docierać do poszukiwanych informacji na wiele różnych sposobów. Mogą korzystać z wyszukiwarek umieszczonych na stronach lub wybierać poszczególne działy, a następnie otwierać docelowe podstrony. Informacje na temat nawigacji na stronie internetowej mogą skłonić właściciela witryny do wprowadzenia zmian, jeśli droga internautów do prezentowanych treści jest zbyt długa i skomplikowana.

Identyfikacja stron kończących wizytę internautów

System Inteuron umożliwia identyfikację tych podstron, z których użytkownicy wychodzą z witryny. Szczegółowa analiza tych podstron może być pomocna w poznaniu przyczyn opuszczenia witryny. Taką przyczyną może być na przykład brak informacji, których użytkownicy szukali. Przyczyną opuszczenia witryny może być niechęć użytkownika obowiązkowej rejestracji lub prośba wypełnienia zbyt skomplikowanego formularza.