Do czego można wykorzystać IBA?
Oferowany przez Inteuron system może być wykorzystany w wielu projektach badawczych, które ograniczone są do populacji użytkowników konkretnego serwisu internetowego. Poniżej wymienione są przykładowe projekty badawcze.Badanie profilu demograficznego internautów
Właściciele serwisów internetowych zarabiający na sprzedaży reklam często są zainteresowani profilem demograficznym internautów odwiedzających ich serwis. Znajomość takiego profilu ułatwi potencjalnym reklamodawcom podjęcie decyzji o wyborze konkretnego serwisu do kampanii reklamowej.Oferta Inteuronu skierowana jest w szczególności do małych i średnich serwisów internetowych, które ze względu na niewielką liczbę unikalnych użytkowników nie mają dostępu do wyników badań oferowanych przez Polskie Badania Internetu. Również duże serwisy internetowe mogą być zainteresowane takimi badaniami w celach porównawczych lub dla zwiększenia dokładności wyników uzyskiwanych innymi metodami. Inteuron udostępnia gotowy szablon badań profilu demograficznego, który może być w każdej chwili wykorzystany
Badanie opinii internautów na temat serwisu internetowego
Projektanci serwisów internetowych powinni być zainteresowani opiniami użytkowników, dla których te serwisy projektują. Im bardziej serwis opowiada potrzebom internautów, tym bardziej właściciele witryn mogą liczyć na sukces.Badania ankietowe Inteuronu umożliwiają łatwe i szybkie zbadanie opinii internautów o danym serwisie. Co więcej pozwalają na niezależne badanie każdego działu serwisu.
Badania rynku
Ze względu na ograniczony zasięg badań przeprowadzanych w Internecie i dodatkowo jeszcze ograniczonych do użytkowników konkretnego serwisu trudno jest przeprowadzić rzetelne badania rynkowe. Problemem jest brak możliwości wyboru próby losowej z całej populacji, która jest przedmiotem badania. Pomimo tych ograniczeń przeprowadzenie badań rynkowych może być pomocne w podejmowaniu decyzji biznesowych. Jeśli np. chcemy zbadać potencjał rynku na nowy produkt, których chcemy wprowadzić na rynek, możemy do tego celu zamówić w kilku liczących się serwisach badania ankietowe i na podstawie ich wyników wyciągnąć odpowiednie wnioski. W ten sposób możemy zmniejszyć prawdopodobieństwo popełnienia ewentualnego błędu. Jeśli chcemy wprowadzić na rynek nowy model samochodu, to oczywiście najlepiej będzie wybrać do badań ankietowych najpopularniejsze serwisy motoryzacyjne.
Jak działa system IBA?
System Internetowych Badań Ankietowych wykorzystuje umieszczone w kodzie źródłowym strony internetowej skrypty napisane w języku Javascript. Skrypty te uruchamiają według specjalnie opracowanego algorytmu wyświetlanie losowo wybranemu internaucie zaproszenie do wypełnienia ankiety badawczej. Ankieta może zostać odrzucona lub wypełniona przez internautę. Dane z wypełnionych ankiet są przesyłane na serwery Inteuronu, gdzie są przetwarzane. Następnie przetworzone dane są udostępniane w Interfejsie IBA.Jak skorzystać z systemu IBA?
Sposób obsługi oraz działanie systemu IBA jest bardzo proste. Opisane jest w poniższych punktach:- po złożeniu zamówienia na badania użytkownik otrzymuje pocztą elektroniczną login i hasło dostępu do panelu administracyjnego
- utworzenie nowej ankiety odbywa się poprzez wybór opcji "dodaj ankietę" oraz wpisanie odpowiednich danych, w miejsce wskazane przez system
- po ustawieniu parametrów ankiety należy zatwierdzić zmieniając jej status na gotową
- wyświetlanie ankiety w wybranym miejscu serwisu internetowego będzie możliwe dopiero po wklejeniu fragmentu kodu napisanego w języku Javascript w odpowiednie miejsce w kodzie źródłowym serwisu. Kod ten jest automatycznie generowany
- w czasie trwania i po zakończeniu badań wyniki są udostępnione w panelu administracyjnym